Jesteśmy kompetentnym partnerem w organizacji i wykonaniu międzykontynentalnych wysyłek towarów do krajów takich jak Australia, Brazylia, Chiny, Kanada, Korea i USA.

Klient: Jeden z wiodących producentów szkła samochodowego.

Lokalizacja: Lima, Peru; Trimbach, Szwajcaria

Podsumowanie: Spakowaliśmy ponad 108 skrzyń, które zostały wysłane w 28 kontenerach oraz 5 skrzyniach ponadgabarytowych.


Demontaż i pakowanie: 3 tyg.

Rozpakowanie i montaż wtórny: 5 tyg.

Zespół: 20 osób, w tym elektrycy, mechanicy, pakowacze i dwóch Project Managerów.

  • Zajęliśmy się demontażem linii produkcyjnej do szyb samochodowych z piecem;
  • Zoptymalizowaliśmy wymiary do transportu morskiego;
  • Opracowaliśmy indywidualny plan oraz zrealizowaliśmy usługę pakowania do transportu morskiego oraz konteneryzacji spakowanych towarów;
  • Wykonaliśmy montaż wtórny linii w Limie, Peru.
Wyzwania

Czas realizacji:

Krótkie ramy czasowe na realizacje poszczególnych etapów. Równoległa praca z zakresu montażu, pakowania oraz transportu. Rozwiązanie: Szybka komunikacja i koordynacja całości projektu przez jedna firmę – KADOR bez sztywnych granic pomiędzy pojedynczymi zakresami umożliwiły bardzo sprawną realizację.

Praca w kraju spoza UE:

Przygotowanie realizacji w Szwajcarii jako kraju spoza UE. Liczne wymogi formalne do spełnienia przed rozpoczęciem prac na terenie Szwajcarii.

Komunikacja w różnych językach/na terenie różnych krajów:

Koordynacja projektu z klientem odbywała się w języku angielskim. Tematy logistyczne, jak organizacja i planowanie kontenerów oraz formalności w zakresie załadunków przy współpracy ze szwajcarskim oddziałem Hellmann w języku niemieckim. Montaż wtórny urządzeń w siedzibie klienta i komunikacja ze szczeblem techniczno-montażowym w Peru w języku hiszpańskim.

Niepoprawne wstępne dane:

Otrzymaliśmy informacje, że w zakresie demontażu koniecznych będzie 12 transportów ponadgabarytowych. Rozwiązanie: Po konsultacji z ekipą odpowiedzialną za pakowanie zredukowaliśmy ilość ponadgabarytów do 5, czyli tych absolutnie koniecznych. Przyjmując, że transport jednego kontenera HC to 2000 €, a ponadgabarytu 6000 € – klient zaoszczędził w ten sposób nawet 28.000 € na samych kosztach transportu morskiego. Dodatkowo był to znacznie korzystniejszy i łatwiejszy w organizacji sposób transportu drogowego.

Nasze mocne strony
  • Jedna firma, która prowadzi całość projektu – dzięki temu możliwe było szybkie zlokalizowanie poszczególnych komponentów i sprawne działanie całego zespołu.
  • Udział specjalistów ds. pakowania eksportowego w demontażu zminimalizował ilość ponadgabarytów do absolutnie koniecznych, co pozwoliło naszemu klientowi na zaoszczędzenie nawet 28.000 € na samych kosztach transportu morskiego.
  • Optymalizacja wykorzystania zaplecza dźwigowego, a tym samym kosztów realizacji. Harmonogram prac i maksymalne wykorzystanie bez konieczności podwójnej organizacji.
  • Płynny przepływ siły roboczej pomiędzy demontażem i pakowaniem, a co za tym idzie efektywne wykorzystanie czasu pracy przy zmiennym obciążeniu w poszczególnych obszarach.
  • Zamówienia opakowań realizowane po demontażu i potwierdzonych pomiarach – dzięki temu uzyskaliśmy pełną optymalizację i zerową ilość błędów w dopasowaniu opakowań.
  • Oddziały na terenie Europy usprawniły realizację zapleczem infrastrukturalno-biurowym.
  • Last but not least: Podczas realizacji zadań Klient kontaktował się z jedną stroną odpowiedzialną w zakresie całego projektu. Dzięki temu zawsze miał dostęp do bieżących informacji i odpowiedzialnego, kompetentnego partnera do rozmów.