Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Klient: Jeden z wiodących producentów szkła samochodowego.
Lokalizacja: Lima, Peru; Trimbach, Szwajcaria
Podsumowanie: Spakowaliśmy ponad 108 skrzyń, które zostały wysłane w 28 kontenerach oraz 5 skrzyniach ponadgabarytowych.
Demontaż i pakowanie: 3 tyg.
Rozpakowanie i montaż wtórny: 5 tyg.
Zespół: 20 osób, w tym elektrycy, mechanicy, pakowacze i dwóch Project Managerów.
- Zajęliśmy się demontażem linii produkcyjnej do szyb samochodowych z piecem;
- Zoptymalizowaliśmy wymiary do transportu morskiego;
- Opracowaliśmy indywidualny plan oraz zrealizowaliśmy usługę pakowania do transportu morskiego oraz konteneryzacji spakowanych towarów;
- Wykonaliśmy montaż wtórny linii w Limie, Peru.
Wyzwania
Czas realizacji:
Krótkie ramy czasowe na realizacje poszczególnych etapów. Równoległa praca z zakresu montażu, pakowania oraz transportu. Rozwiązanie: Szybka komunikacja i koordynacja całości projektu przez jedna firmę – KADOR bez sztywnych granic pomiędzy pojedynczymi zakresami umożliwiły bardzo sprawną realizację.
Praca w kraju spoza UE:
Przygotowanie realizacji w Szwajcarii jako kraju spoza UE. Liczne wymogi formalne do spełnienia przed rozpoczęciem prac na terenie Szwajcarii.
Komunikacja w różnych językach/na terenie różnych krajów:
Koordynacja projektu z klientem odbywała się w języku angielskim. Tematy logistyczne, jak organizacja i planowanie kontenerów oraz formalności w zakresie załadunków przy współpracy ze szwajcarskim oddziałem Hellmann w języku niemieckim. Montaż wtórny urządzeń w siedzibie klienta i komunikacja ze szczeblem techniczno-montażowym w Peru w języku hiszpańskim.
Niepoprawne wstępne dane:
Otrzymaliśmy informacje, że w zakresie demontażu koniecznych będzie 12 transportów ponadgabarytowych. Rozwiązanie: Po konsultacji z ekipą odpowiedzialną za pakowanie zredukowaliśmy ilość ponadgabarytów do 5, czyli tych absolutnie koniecznych. Przyjmując, że transport jednego kontenera HC to 2000 €, a ponadgabarytu 6000 € – klient zaoszczędził w ten sposób nawet 28.000 € na samych kosztach transportu morskiego. Dodatkowo był to znacznie korzystniejszy i łatwiejszy w organizacji sposób transportu drogowego.
Nasze mocne strony
- Jedna firma, która prowadzi całość projektu – dzięki temu możliwe było szybkie zlokalizowanie poszczególnych komponentów i sprawne działanie całego zespołu.
- Udział specjalistów ds. pakowania eksportowego w demontażu zminimalizował ilość ponadgabarytów do absolutnie koniecznych, co pozwoliło naszemu klientowi na zaoszczędzenie nawet 28.000 € na samych kosztach transportu morskiego.
- Optymalizacja wykorzystania zaplecza dźwigowego, a tym samym kosztów realizacji. Harmonogram prac i maksymalne wykorzystanie bez konieczności podwójnej organizacji.
- Płynny przepływ siły roboczej pomiędzy demontażem i pakowaniem, a co za tym idzie efektywne wykorzystanie czasu pracy przy zmiennym obciążeniu w poszczególnych obszarach.
- Zamówienia opakowań realizowane po demontażu i potwierdzonych pomiarach – dzięki temu uzyskaliśmy pełną optymalizację i zerową ilość błędów w dopasowaniu opakowań.
- Oddziały na terenie Europy usprawniły realizację zapleczem infrastrukturalno-biurowym.
- Last but not least: Podczas realizacji zadań Klient kontaktował się z jedną stroną odpowiedzialną w zakresie całego projektu. Dzięki temu zawsze miał dostęp do bieżących informacji i odpowiedzialnego, kompetentnego partnera do rozmów.