Klient: Wiodący producentów systemów magazynowych i logistyki przemysłowej.
Lokalizacja: Frankfurt, Niemcy.
Podsumowanie: Spakowaliśmy 609 skrzyń, wysłaliśmy 134 kontenery. Łącznie wyprodukowaliśmy i spakowaliśmy w ramach projektu skrzynie o pow. zewnętrznej 19068 m².
Czas trwania projektu: 11 miesięcy
Rozpakowanie i montaż wtórny: 5 tyg.
Zaangażowanych było: 5 brygad pakujących; magazynier, obsługa przyjęcia towaru, 2 project managerów
Spakowaliśmy 609 skrzyń, z których większość została załadowana zabezpieczona i wysłana w 134 kontenerach. Największa skrzynia miała wymiary 20mx2,5mx1,6m cm i ważyła 14.000 kg.
Pakowanie odbywało się w 97% na terenie naszych zakładów z zastosowaniem zaplecza dźwigowego KADOR w Hanau DE i Milkowie PL. Jedynie 3% zakresu projektu zostało zapakowane w oddziałach klienta na terenie Niemiec. Towar od klienta bezpośrednio ale także od jego poddostawców przewożony bezpośrednio do zakładów KADOR. Niejednokrotnie organizacja transportu przez dział spedycji KADOR.
Wyzwania
Czas realizacji:
Z jednej stron krótkie ramy czasowe na realizacje poszczególnych etapów; Maszyny opuszczały produkcje u klienta i musiały być niezwłocznie pakowane i wysłane droga morska do Arabii Saudyjskiej. Średnio tydzień potrzebny od pomiarów do załadunku kontenera. Z drugiej strony, długie czasy magazynowania podzespołów od podwykonawców na potrzeby testów, lub do czasu skompletowania przesyłki.
Miejsce i koordynacja:
Na czas trwania projektu konieczne było udostepnienie od 2.000 do 3.700 m² powierzchni magazynowej z czego 75% hali zamkniętych. Tylko takie warunki umożliwiały kompletacje poszczególnych dostaw, sprawny handling sprzętu przeznaczonego do pakowania, odpowiednie udokumentowanie wysyłki, kontrole towaru i profesjonalne pakowanie. Koordynacja przepływu ponad 2.300 elementów od przyjęcia towaru poprzez zestawienie przy zachowaniu optymalnych wymiarów opakowań do konteneryzacji i dokumentacji zawartości poszczególnej skrzyni. Stały kontakt z klientem, odpowiedzialną spedycją oraz podwykonawcami były konieczne dla zachowania ciągłości i płynności poszczególnych etapów.
Zalety realizacji projektu z KADOR:
- Jedna firma, która odpowiada za pakowanie całego projektu, dzięki czemu możliwe szybkie zlokalizowanie poszczególnych komponentów, elastyczne „przerzucanie” wyrobów pomiędzy lokalizacjami w zależności od konieczności i okoliczności.
- Udział specjalistów ds. pakowania eksportowego już podczas przygotowań projektu i optymalizacja procesu wysyłki już na etapie produkcji u klienta lub jego podwykonawców.
- Korzystając z infrastruktury KADOR klient nie blokuje swoich powierzchni magazynowych i produkcyjnych.
- Jednolity standard opakowań i ich oznakowanie dla każdego źródła urządzeń; Dokumentacja towarzysząca wysyłce, znacznie ułatwiająca identyfikacje i dotarcie do konkretnych zawartości skrzyń w miejscu docelowym.
- Zamówienia opakowań realizowane po potwierdzonych pomiarach – dzięki temu zerowa ilość błędów w dopasowaniu opakowań i optymalne wykorzystanie zarówno skrzyń jak i kontenerów.
- Oddziały na terenie Europy usprawniające realizacje zapleczem infrastrukturalno-biurowym
- Asysta w sprawach transportowych (własna spedycja) i celnych (w ramach procedury uproszczonej i miejsca uznanego w KADOR). Pozwoliło to uniknąć konieczności przepakowania towaru po losowej rewizji celnej.
- Transport lotniczy – kiedy musi być jeszcze szybciej – w ramach działań ZA (zarejestrowanego agenta) kontrola bezpieczeństwa cargo już w KADOR. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie zabezpieczenia przeciwwilgociowego przesyłki również po dostawie.
- Kontrola bezpieczeństwa przeprowadzona podczas procesu pakowania pozwoliła na połączenie zrealizowania pilnej dostawy z utrzymaniem terminów zawartych w kontrakcie z umożliwieniem magazynowania spakowanych towarów po dostawie w warunkach podwyższonej wilgotności do czasu ich wykorzystania do montażu.
- Last but not least: dla Klienta jedna strona do kontaktu w zakresie pakowania całego projektu, a co za tym idzie zawsze odpowiedzialny i kompetentny partner do rozmowy.