Jako lider w branży pakowania eksportowego, KADOR miał niezwykłą przyjemność współpracować z doskonałym zespołem zaangażowanym w projekt relokacji i transportu maszyn pod przywództwem wiodącego dostawcy usług relokacji na świecie. Postawione wysokie wymagania były dla nas wyzwaniem, jednak dzięki znajomości obszarów działania oraz profesjonalnemu podejściu każdej zaangażowanej strony, udało się sprawnie zrealizować kolejne etapy projektu.

Przygotowanie kompleksowej oferty

Przed przystąpieniem do realizacji projektu mieliśmy dwie wizje lokalne z klientem, podczas których określiliśmy liczbę kolii ponadgabarytowych oraz zoptymalizowaliśmy obszar demontażu. Pierwsza wizja służyła określeniu wstępnych wymiarów i określeniu ponadgabarytowych elementów wysyłki, a druga miała na celu weryfikację przed rozpoczęciem prac.

Pakowanie eksportowe

Po produkcji skrzyń ponadgabarytowych, dostarczono je do miejsca realizacji, czyli siedziby eksportera urządzeń w województwie mazowieckim. W tej lokalizacji skupiliśmy się na pakowaniu tylko krytycznych elementów, co stanowiło zaledwie 15% całości. Po zapakowaniu tych skrzyń, zostały one załadowane na samochody niskopodwoziowe i dostarczone do KADOR w Gdańsku.

Równolegle do pakowania klient demontował i na bieżąco, w miarę postępu prac, ładował kolejne urządzenia na samochody powiększając sobie przestrzeń dostępną do pracy. Każda dostawa sprzętu do KADOR CFS w Gdańsku na bieżąco była konsolidowana i mierzona (w celu optymalizacji opakowań i miejsca w kontenerach). Na podstawie tych pomiarów powstawały aktualizacje projektów lub całkiem nowe projekty opakowań. W celu optymalizacji kosztów projektu przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa przesyłki zastosowaliśmy 4 typy opakowań dostosowane do rodzaju poszczególnych urządzeń. W tym opakowania specjalne i indywidualne konstrukcje drewniane.

Dokumentacja projektu 

Istotne w projekcie były nie tylko aspekty techniczne i bezpieczeństwo ładunku ale i odpowiedna dokumentacja zawartości każdego opakowania. Zwyczajowo nie stanowi to problemu jeśli klient fizycznie jest przy pakowaniu i określa zawartość poszczególnych kolii. Tutaj wyzwanie polegało na tym ze towar przyjeżdżał na samochodach do zakładu KADOR – czyli konieczna była odpowiednia dokumentacja i katalogowanie elementów z odpowiednim przyporządkowanie do opakowań. Kolejny etap to odpowiednie znakowanie i dokumentacja które umożliwią klientowi sprawna obsługę przy montażu wtórnym w Afryce.

Sztauowanie kontenerów i dostosowanie harmonogramu

Ostatnim etapem było sztauowanie kontenerów, z uwzględnieniem podziału na dwie osobne wysyłki z uwagi na dwa różne terminy transportu morskiego. Dzięki odpowiedniej kontroli i doskonalonym przez lata procesom wszystko przebiegało bez problemów.

Korzyści klienta
  • Elastyczność KADOR: Dostępność na wizje lokalne w miejscu realizacji na różnych etapach projektu, możliwość pracy w weekendy oraz organizacja ekip z różnych lokalizacji KADOR w zależności od potrzeb.
  • Optymalizacja przestrzeni: Częściowe pakowanie na miejscu u nadawcy towaru oraz transport do KADOR CFS w Gdańsku pozwoliły klientowi elastycznie zarządzać przestrzenią roboczą.
  • Realizacja w zakładzie KADOR: Pozwoliła na optymalne zorganizowanie prac i zakończenie projektu przed planowanym terminem.
  • Dobra komunikacja i doświadczenie: Sprawna komunikacja, w tym bezpośredni kontakt z rożnymi jednostkami zaangażowanymi w obsługę projektu oraz wysoki poziom zaangażowania pracowników operacyjnych.
Podsumowanie

Projekt został zrealizowany przed planowanym terminem, co potwierdza naszą zdolność do sprawnego zarządzania nawet najbardziej wymagającymi projektami. Dzięki profesjonalizmowi całego zespołu oraz partnerskiej współpracy z klientem, udało nam się osiągnąć sukces, którego jesteśmy dumni.