Pakowanie towarów

Gwarantujemy bezpieczeństwo Twojego ładunku.

Nasza specjalność to kompleksowe pakowanie towarów – od projektowania i budowy opakowań, poprzez proces pakowania z uwzględnieniem specyficznych wymogów dla danej wysyłki, aż po załadowanie kontenera i zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi podczas transportu. Pakowanie eksportowe wykonujemy w jednym z naszych zakładów lub w dowolnej lokalizacji wskazanej przez zleceniodawcę. Działamy zgodnie ze wytycznymi niemieckiego stowarzyszenia HPE. Na skrzyniach umieszczamy nie tylko obowiązkowe oznakowania dotyczące właściwości i transportu, jakie skrzynie eksportowe muszą zawierać. Dodatkowo możemy umieścić na opakowaniach dowolne oznakowanie zgodnie z życzeniem klienta. Umieszczając na skrzyni jego logo jednocześnie chronimy towary podczas transportu i wyróżniamy markę klienta.

Pakujemy w każdym miejscu wskazanym przez klienta.

Nasze opakowania transportowe

Tworzymy różnorodne drewniane opakowania transportowe – od lekkich, prostych palet jednorazowych poprzez skrzynie ażurowe i pełne, aż po skomplikowane konstrukcje stalowo drewniane. Opakowania dla przemysłu wykonujemy w dowolnym wymiarze, w ilości oczekiwanej przez klienta, w wybranej przez niego wersji oraz o dowolnym przeznaczeniu. Korzystanie z naszych opakowań transportowych gwarantuje optymalne wykorzystanie ładowności i pozwala na efektywne przebiegi towarowe. W zależności od rodzaju przewożonego towaru zapewniają one ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi, czynnikami klimatycznymi i biologicznymi. Produkty pakujemy luzem, w opakowaniach jednostkowych lub zbiorczych.

Palety

Zapewniamy palety przemysłowe, palety jednorazowe, , palety specjalne, palety kontenerowe, z dwustronnym lub czterostronnym wjazdem i inne zgodnie z zapotrzebowaniem klienta.

Jesteśmy w stanie stworzyć palety na indywidualne zamówienie o wysokiej powtarzalności, spełniające wszelkie wymagania określone przez zleceniodawcę. Oferowane palety posiadają IPPC – certyfikat fitosanitarny, umożliwiający eksportowanie towarów poza Unię Europejską.

Skrzynie pełne i ażurowe

Oferujemy szeroki wybór drewnianych opakowań do transportu morskiego, lądowego i lotniczego, z pełnego drewna, sklejki, OSB oraz płyt wiórowych. Przystosowane są one do wysyłki wszystkich rodzajów towarów dowolnego przeznaczenia, w każde miejsce na świecie, bez ograniczeń wagowych i ilościowych. Produkujemy skrzynie transportowe drewniane pod duże ciężary, skrzynie do transportu cylindrów i wałów, skrzynie do przewozu eksponatów muzealnych na wystawy (wielokrotnego użytku), skrzynie ażurowe i wiele innych.

Skrzynie transportowe ze sklejki są lekkie i wytrzymałe. Często wykorzystuje się je do przewożenia dużych, delikatnych przedmiotów. Wykonujemy je w każdym rozmiarze i o różnym obciążeniu maksymalnym.

Ażurowe skrzynie drewniane transportowe używane są do przewożenia lekkich i ciężkich towarów, ze względu na dostępność powłoki barierowej gwarantującej ochronę przeciwkorozyjna, zaleca się ich zastosowanie podczas transportu door-to-door – przy ograniczonym dostępie osób trzecich . Ich cena jest niższa niż skrzyni transportowych drewnianych pełnych. Doskonale sprawdzają się przy towarach wymagających częstego przeładunku, narażonych na uszkodzenia mechaniczne i działanie sił.

Konstrukcje specjalne

Wykonamy opakowanie transportowe z drewna lub z zawartością drewna, przeznaczone do dowolnego celu, w wybranej przez klienta wersji, np. frezowane krawędziaki, sklejka (AW 100), opakowania drewniane do zabezpieczenia w transporcie, drewno sztauerskie i inne. Zaprojektujemy i wykonamy konstrukcje do przewożenia prototypów, części maszyn i drogocennych elementów wymagających indywidualnego podejścia. Nasi inżynierowe i projektanci oferują fachowe doradztwo w zakresie optymalnego wyboru i stworzenia dedykowanego opakowania transportowego do konkretnego zlecenia.

Co pakujemy?

  • konstrukcje stalowe
  • przęsła mostowe
  • wielkogabarytowe zbiorniki
  • ciężkie prasy
  • turbiny
  • elementy elektrowni wiatrowych
  • maszyny rolnicze, budowlane i przemysłowe
  • całe linie technologiczne
  • łodzie i samoloty
  • pojazdy opancerzone
  • szafy sterownicze
  • materiały niebezpieczne
  • wiele innych towarów wg. Twoich potrzeb, w tym ładunki ponadnormatywne

Jakość drewna wykorzystywanego do pakowania potwierdzamy zarówno certyfikatem obróbki termicznej (wymogi fitosanitarne zgodnie z międzynarodową konwencją IPPC) jak i specjalnym znakiem na poszczególnych elementach drewnianych będącym integralna czescia opisu skrzyni. Pozostałe składowe opisu skrzyni wskazują sposób traktowania, przechowywania i transportowania towaru umieszczonego wewnątrz opakowania, a także stosowne oznaczenia wymiarowe i wagowe, opisy adresowe i inne wg. życzenia klienta.

Transport lądowy

Podczas tego najpowszechniejszego rodzaju transportu towary podlegają silnym działaniom różnego rodzaju czynników fizycznych, niejednokrotnie ulegając przeciążeniom. Bardzo istotną rolę odgrywa tu dobór odpowiedniego sposobu pakowania, jak i systemów zabezpieczenia ładunków, które zapewniają ochronę ładunku przed uszkodzeniem, jak i szybki i sprawny załadunek i rozładunek.

Każda z realizacji wymaga indywidualnych rozwiązań w zakresie opakowania i zabezpieczenia na czas transportu, jak również załadunku i rozładunku.

Pakowanie do transportu lądowego w swojej konstrukcji musi charakteryzować się stosownymi wzmocnieniami czołowymi w połączeniu z zastosowaniem środków zwiększających tarcie oraz odpowiednio dobranymi środkami mocującymi, co w efekcie zapewnia ochronę przed bezwładnym przemieszczaniem się ładunku podczas transportu spełniając nadrzędny cel jakim jest bezpieczeństwo.

Znaczną część ładunków przewożonych drogą lądową stanowią ładunki ponadgabarytowe, wymagające zarówno specjalistycznego transportu jak i opakowania i zabezpieczenia.

Ładunki ponadnormatywne często są przedmiotem świadczonych przez nas usług. Bez względu na to czy jest to 40-tonowa prasa, długa na 20 metrów konstrukcja stalowa, czy też wał o średnicy 4 metrów, w każdym przypadku klient może liczyć na fachową poradę i pomoc z naszej strony.

Transport lotniczy

Transport lotniczy z roku na rok odgrywa coraz większą rolę w transporcie międzykontynentalnym. Przygotowanie opakowań do tego typu transportu wymaga uwzględnienia wielu specyficznych czynników, takich jak:

  • waga ładunku,
  • nacisk na 1 m2,
  • rozmiary i środek ciężkości pakowanego towaru,
  • rodzaj samolotu oraz linii lotniczych,
  • trasa przelotu,
  • właściwości higroskopijne towaru,
  • wrażliwość towaru na wibracje,
  • wrażliwość na zmiany ciśnienia i temperatury,
  • miejsca magazynowania i przeładunku.

Znaczną część ładunków przewożonych drogą lądową stanowią ładunki ponadgabarytowe, wymagające zarówno specjalistycznego transportu jak i opakowania i zabezpieczenia.

Ładunki ponadnormatywne często są przedmiotem świadczonych przez nas usług. Bez względu na to czy jest to 40-tonowa prasa, długa na 20 metrów konstrukcja stalowa, czy też wał o średnicy 4 metrów, w każdym przypadku klient może liczyć na fachową poradę i pomoc z naszej strony.

Transport morski

Ładowność sprawia, że transport morski jest bezkonkurencyjny. Umożliwia dostarczenie dużej ilości towaru jedną przesyłką i zapewnia oszczędność finansową. Transport morski wymaga też specjalnych metod pakowania i sztauowania, czyli skutecznego zabezpieczania ładunku zarówno w skrzyni, jak i w kontenerze morskim.

Solidne opakowanie to podstawa…

Skrzynie eksportowe w transporcie morskim muszą chronić zawartość przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz wpływem warunków atmosferycznych, takich jak duża wilgotność, zasolenie atmosfery, częsty brak cyrkulacji powietrza czy dobowe wahania temperatur. Aby zoptymalizować koszty logistyczne podczas projektowania opakowań, należy uwzględnić transport kontenerowy. Wymiary i konstrukcja skrzyń musza być dostosowane do wymiarów kontenera.

Transport w kontenerze morskim (konteneryzacja) jest obecnie najkorzystniejszą formą transportu interkontynentalnego.

W firmie KADOR dla każdego towaru opracowywany jest indywidualny projekt opakowania i profesjonalny plan sztauowania. Jest on dostosowany do specyficznych wymogów danego ładunku i zapewnia optymalną ochronę podczas transportu.

Stosujemy zabezpieczenia przeciwwilgociowe na okres od 3 do 36 miesięcy z zastosowaniem folii PE, folii aluminiowej, ograniczeniem ilości powietrza w opakowaniu (vacuum) oraz środków osuszających wewnątrz. Stosujemy też metodę VCI (Volatile Corrosion Inhibitor) polegającą na powolnym odparowywaniu inhibitora z folii, w którą zapakowany jest towar.

Sztauowanie kontenera - stabilność ładunku

Do zabezpieczania towaru wewnątrz kontenera używamy specjalnie wykonanych konstrukcji drewnianych, które w połączeniu z powietrznymi poduszkami sztauerskimi zapewniają stabilność ładunku. Odpowiednie zamocowanie skrzyń wewnątrz kontenera w transporcie morskim stanowi końcowy etap w procesie pakowania. Ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo wcześniej spakowanego towaru. Pominięcie tego etapu lub niewłaściwe jego wykonanie może zniweczyć wszystkie wykonane wcześniej prace.

Dodatkowo na opakowaniach umieszczamy urządzenia monitorujące stan ładunku podczas transportu w postaci wskaźników wilgotności, wstrząsu i przechyłu, informujących o ewentualnym przekroczeniu wartości granicznej wstrząsów, przewróceniu lub niebezpiecznym przechyleniu towaru podczas transportu czy przeładunku.

Znaleźliśmy się na liście zatwierdzonych załadowców upoważnionych do określania VGM. Załadowca ma obowiązek zweryfikować wagę kontenera w transporcie morskim za pomocą certyfikowanego sprzętu. Wystawiony przez KADOR dokument potwierdzający VGM jest dla Państwa gwarancją przyjęcia kontenera przez terminal portowy.

Materiały najwyższej jakości

Gwarantując wysoki poziom usług, materiały, które stosujemy są dokładnie selekcjonowane i sprowadzane z całego świata.

  • Osuszacze (Niemcy),
  • Folie izolacyjne (Niemcy, Francja),
  • Pasy transportowe (Polska),
  • Wskaźniki położenia/przemieszczania (Stany Zjednoczone),
  • Sklejka (Brazylia),
  • Drewno (Niemcy, Polska),
  • Folia PE (Niemcy, Polska),
  • Folia VCI (Niemcy),
  • Materiały mocujące (Niemcy),
  • Maszyny i narzędzia np. Weinig, Holz-Her, Linde, Bostitch, Paslode (Niemcy, Stany Zjednoczone).

Opakowania drewniane

Stosujemy międzynarodowe standardy fitosanitarne dla drewnianych opakowań eksportowych (norma ISPM 15). Nasze opakowania z drewna poddawane są procesowi obróbki termicznej (HT – heat treatment).

Regularnie współpracujemy ze sprawdzonymi dostawcami surowców z Niemiec i Polski. Dzięki temu, że doskonale znają nasze potrzeby i wymagania jakościowe oraz czasowe, możemy efektywnie i odpowiedzialnie zaplanować każdą realizację.

Dzięki własnym komorom suszarniczym jesteśmy niezależni w kwestii obróbki drewna i możemy sprawnie reagować na indywidualne potrzeby naszych klientów.

Opakowania izolacyjne i osuszacze

Skuteczna ochrona przed czynnikami zewnętrznymi to podstawa. W tym celu używamy specjalnych, zgrzewanych folii paroizolacyjnych DIN 55531-1 (kompozyt aluminium lub polietylenu) Folie są bardzo wytrzymałe i hermetycznie separują towary od powietrza z zewnątrz. Indywidualnie obliczona ilość pochłaniaczy wilgoci KADORgel® wchłania resztkową wilgotność wewnątrz opakowania. Osuszacze trwale i skutecznie zabezpieczają wewnętrzną atmosferę, są nietoksyczne, nie zawierają substancji szkodliwych i nie zagrażają powierzchniom towarów.